Mai Tai cocktail

Mai Tai, classico cocktail alcolico tropicale a base di rum, orange curaçao, succo di lime e orzata. Il cocktail è nato nel 1944 a Los Angeles e diventato famoso ormai in tutto il mondo. Il suo nome in lingua tahitiana significa semplicemente buono, perché non serve aggiungere altro. Molto alcolico, potente, asciutto, con un retrogusto fruttato, la presenza del sapore del rum, chiaro e scuro, è predominante, ci sono molte varianti che attenuano il sapore forte del rum aggiungendo succo di ananas e arancia, interpretazioni estive, più sbarazzine e semplici, buone come long drink.

Ingredienti

3 cl di rum chiaro, 3 cl di rum scuro, 1,5 cl di orange curaçao, 1,5 cl di orzata, 1 cl di succo di lime.

Versare il rum bianco, lo sciroppo di orzata, il succo di lime e l’orange curaçao in uno shaker, aggiungere una paletta di ghiaccio e agitare fino ad ottenere una mistura ben ghiacciata. Versare il composto ottenuto in un bicchiere highball e aggiungere delicatamente a filo il rum scuro che dovrà restare in superficie. Guarnire con un quarto di spicchio di ananas, una fettina di lime e una fogliolina di menta. Il Mai Tai è un cocktail dal sapore deciso e corposo e il suo livello alcolico derivante dall’unione di due rum ne fa certamente un cocktail per intenditori: ottimo gustato con amici preparando tartine con guacamole, tortillas farcite, pasta con gamberi e asparagi, salmone in salsa teriyaki!

Mai Tai, a classic tropical alcoholic cocktail based on rum, orange curaçao, lime juice and orzata. The cocktail originated in 1944 in Los Angeles and has now become famous all over the world. Its name in the Tahitian language simply means good, because nothing else needs to be added. Very alcoholic, powerful, dry, with a fruity aftertaste, the presence of the flavour of rum, light and dark, is predominant. There are many variants that attenuate the strong flavour of rum by adding pineapple and orange juice, summery interpretations, more jaunty and simple, good as a long drink.

Ingredients

3 cl light rum, 3 cl dark rum, 1.5 cl orange curaçao, 1.5 cl barley water, 1 cl lime juice.

Pour the white rum, orzata syrup, lime juice and orange curaçao into a shaker, add a scoop of ice and shake until the mixture is well chilled. Pour the mixture into a highball glass and gently add the dark rum, which should remain on the surface. Garnish with a quarter of a pineapple wedge, a lime slice and a mint leaf. The Mai Tai is a cocktail with a strong and full-bodied flavour and its alcohol level resulting from the combination of two rums certainly makes it a cocktail for connoisseurs: excellent enjoyed with friends preparing canapés with guacamole, stuffed tortillas, pasta with prawns and asparagus, salmon in teriyaki sauce!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s